Hos tjekkiske Kiwi får man både et overblik over flyafgange samt tog og busser til rejsen. På den måde får man så mange valgmuligheder som muligt – og så er der rigtig penge at spare.
Prisen bliver selvfølgelig endnu bedre, når du kombinerer din Kiwi-booking med en rabatkode fra Rabathelten. Lad drømmerejsen begynde her, og lad Kiwi være første stop på turen – god rejselyst!
Det smarte valg til drømmerejsen
Kiwi er en kompletløsning, når der skal bookes en større rejse. Her finder man altid det billigste tilbud, og det kan nogen gange resultere i kombinationer, som andre søgemaskiner ikke finder – på den måde kan man spare penge. En af de ting, som adskiller Kiwi fra de mange konkurrenter på markedet, er inklusionen af bus- og togrejser, hvilket gør, at prisen ofte kan sænkes yderligere. Derudover tilbyder firmaet altid en garanti, så man ikke står uden tag over hovedet, hvis et af flyene er forsinket eller aflyst.
En start-up-succeshistorie
Tjekkiske Kiwi er et ungt foretagende, som blev grundlagt i 2011. Dengang var navnet Skypicker, hvilket dog blev skiftet ud efter allerede et år. Forretningsmodellen var lige fra begyndelsen at forene de kendte sammenligningsmaskiner, som hjælper rejsende med at finde de billigste billetter, med et mere konventionelt rejsebureau, hvor man også kan booke hotel, forbindelsesfly (eller tog og bus) samt rejsegarantier.
I dag har Kiwi branchekontorer i ni lande, og med gennemsnitligt 35.000 antal solgte sæder hver dag er virksomheden for alvor ”ankommet” i rejsebranchens superliga – og skulle man stadig være i tvivl om, hvorvidt Kiwi er noget, der er værd at satse på, kan man bare spørge Forbes Magazine, som to år i træk (2017 og 2018) kårede virksomheden til den bedste tjekkiske opstartsvirksomhed. Det tog man desuden også notits af hos det multinationale investeringsfirma General Atlantic, som i 2019 besluttede sig for at skyde penge i Kiwi. Hvad venter der i fremtiden for Kiwi? Det er der ingen, der ved, for man tør nok godt gætte på at ”the sky’s the limit” – for nu at blive i terminologien.
Hvad finder man hos Kiwi?
Kiwi er nemt og intuitivt. Øverst på siden kan man vælge mellem de forskellige kategorier ”Rejse”, ”Værelser”, som drives i samarbejde med bookingportalen Booking.com, ”Biler”, hvor Kiwi samarbejder med Rentalcars samt ”Stories”, en blog, hvor man kan hente inspiration til de næste rejseeventyr. På forsiden er det muligt at indtaste start- og slutdestination samt rejsedatoer, hvorefter Kiwi finder den billigste kombination. Herefter har man mulighed for at forfine søgningen ud fra forskellige parametre, eksempelvis:
- Kabine
- Transportform (her kan man fravælge tog og/eller bus)
- Mellemlandinger
- Varighed
- Transportselskaber
- Lufthavne
- Pris
- … og mange flere
I forhold til destinationer er det næsten nemmeste at spørge, hvor Kiwi ikke tilbyder flyrejser til. Her kommer man vidt omkring, og derudover er der som nævnt også mulighed for at lave en samlet pakkeløsning, hvor man samtidig booker sin overnatning og/eller udlejningsbil gennem internetportalen.
Kiwi på de sociale medier
Kiwi er repræsenteret på både Facebook, Instagram, Youtube og LinkedIn, så uanset hvilket – eller hvilke – netværk man foretrækker, bør det være muligt at finde et sted, hvor man kan holde kontakten ved lige, få inspiration og dele sine bedste feriebilleder.
Betalingsmuligheder på hjemmesiden
Hos Kiwi har man mulighed for at betale for sine rejser med gængse kreditkort som Visa, MasterCard, American Express og Diners Club samt gennem online-betalingsplatformen Trustly.
Garanti hos Kiwi
Flyrejser kan være forbundet med usikkerhed. Fly kan blive forsinket eller helt aflyst, og hvis man ikke flyver direkte, er der endnu større potentiale for problemer. Hvad gør man så, og hvordan kan man sikre sig hos Kiwi, hvis uheldet nu er ude? På Kiwis garanti-side finder man en beskrivelse af forskellige scenarier, samt hvad Kiwi her tilbyder. Ved forsinkede, aflyste eller ændrede fly kan man være sikker på at blive tilbudt et alternativt fly til den bookede destination, og såfremt man ikke ønsker dette, er det også muligt at få de ubrugte billetter refunderet. Det skal dog understreges, at man som kunde kun kan vælge, hvis der er mindre end 48 timer til afgang, ellers forbeholder sig retten til at vælge.
Kundeservice & FAQ
Har man spørgsmål til Kiwi, kan man tage et kig på hjemmesidens FAQ. Øverst til højre på siden ser man ordet ”Hjælp”, som fører en direkte videre til en udførlig liste med svar omkring alt, hvad der vedrører Kiwi. Skulle det alligevel ske, at FAQ-siden ikke giver svar på spørgsmålet, er der også mulighed for at klikke på ”Jeg kan ikke finde mit problem” nederst på siden, hvorefter man bliver guidet videre til personlig kundeservice hos Kiwis supportteam.
Sådan indløser du din rabatkode hos Kiwi
- Som det første skal du finde en passende rabatkode til Kiwi her hos Rabathelten. Husk, at der kan være begrænsninger på rabatkoder i form af eksempelvis udløbsdatoer.
- Kopiér koden, og gå videre til Kiwis hjemmeside.
- Nu skal du finde den rejsekombination, der passer bedst til dine behov.
- Herefter skal du klikke på ”Book” ved siden af rejseplanen.
- Nu ser du en rejseoversigt, som gennemgår turen i detaljer med alle stop. Nedenunder skal du udfylde dine personlige oplysninger samt personlige oplysninger for eventuelle medpassagerer. Klik bagefter på ”Fortsæt”.
- På næste side skal du vælge din billettakst. Her kan du vælge mellem ”Saver-billet”, ”Standardbillet” og ”Flexibillet”..
- Nu er du kommet til betalingssiden. NB: Her skal du tilføje din rabatkode (se billedet). Bagefter skal du indtaste dine betalingsoplysninger, hvorefter du afslutter din bestilling.
- Sådan! Så kan rejseeventyret begynde. God tur – og på gensyn hos Rabathelten!